Het gaat hartstikke goed! Permiso groeit als kool en zelfs bijna een maand lang griep heeft die pret niet mogen drukken. Daardoor werd alleen wel duidelijk dat we qua bereikbaarheid nog iets konden verbeteren, dus dat hebben we geregeld.

Multitasken bestaat niet

Tijdens de griep zijn we er prima in geslaagd om urgente zaken af te blijven handelen. Alleen was de minder urgente to-do-list na het maandje griep wel een beetje ontploft en werden we daardoor met onze neus op de feiten gedrukt: multitasken bestaat niet. Dit zagen we al aan het uitblijven van nieuwe websiteberichten, maar na de griepmaand viel het echt niet meer te ontkennen. Afspraken hebben, concentratieklussen doen en per mail en telefoon bereikbaar zijn, kan niet tegelijkertijd.

Nieuwe weekindeling

In het kader van “never waste a good crisis” hebben we na de griepmaand eens goed naar ons “timemanagement” gekeken. Dat bleek een stuk efficiënter te kunnen. Op advies van een ervaren directiesecretaresse werken we daarom voortaan met een weekindeling. Tijdens “concentratiemomenten” houden we ons zo min mogelijk bezig met mail en telefoon. Daar staat tegenover dat we tijdens “mobiele brigade momenten” juist volledig gefocust zijn op de mail en telefoon.

Wat betekent dit voor jou?

Ook tijdens “concentratiemomenten” wordt de mail en telefoon gescreend. Bij spoed krijg je dus nog steeds zo snel mogelijk antwoord. Doordat we efficiënter werken, reageren we ook als het geen spoed heeft sneller op mail. Bovendien besparen we ook jou tijd doordat onze altijd bereikbare telefonistes voortaan belafspraken in kunnen plannen. In plaats van voicemail-ping-pong spelen, weten we nu dus meteen van elkaar wanneer we elkaar kunnen spreken.